Rozrasta się bezpłatna komunikacja miejska w Bytowie. Właśnie powstała linia nr 4. Ma to wpłynąć na ograniczenie problemu korków, szczególnie w godzinach szczytu.
Od 1 stycznia 2024 roku Byciobusy będą jeździć również do Mądrzechowa. Jak zaznacza burmistrz Ryszard Sylka, może mieć to wpływ na zwiększenie atrakcyjności tej miejscowości. To ważne z uwagi na dużą ilość działek budowlanych w tej lokalizacji. Darmowa komunikacja miejska może spowodować większą chęć budowania nowych domów w sołectwie zarządzanym przez radnego Eugeniusza Wiatrowskiego.
- O atrakcyjności miejsca w znacznej mierze decyduje również dostępność do komunikacji miejskiej - zauważa burmistrz Sylka.
Byciobusy będą jeździć rano i po południu, aby dowieźć i odwieźć uczniów do szkół i ze szkół, a pracowników do zakładów pracy, szczególnie przy ulicy Lęborskiej. Na potrzeby nowej linii zakupiony zostanie autobus, który ma być odpowiednio pomalowany i oklejony. Pojazd musi zakupić spółka PKS Bytów, która obsługuje darmową komunikację miejską.
Niejako przy okazji nowy autobus, obsługujący Mądrzechowo, będzie jeździć również na osiedle przy ulicy Leśnej. Autobus będzie jechać ulicą Sucharskiego, skręci w Leśną, gdzie będzie pierwszy przystanek, a następnie pojedzie w dół. W pobliżu skrzyżowania z ulicą Miastecką będzie drugi przystanek i trzeci na dworcu. Następnie autobus ma jechać ulicą Nad Borują i skręcać w ulicę Tartaczną, gdzie będzie kolejny przystanek. Dalej jechać ma ulicą Kochanowskiego, do kolejnego przystanku i na ulicę Sikorskiego, kolejno ulicą Gdańską koło cmentarza, a następnie zatrzymywać się na przystankach: przy Lidlu, obok Kauflandu, przy siedzibie spółki PKS, obok firmy Drutex, przy szpitalu i wracać tą samą trasą, ulicą Kochanowskiego prosto do ronda Wileńskiego, gdzie będzie kolejny przystanek na żądanie. Łącznie to około 11 km. Dziennie wykonywane mają być 4 takie kursy w godzinach pomiędzy 8:00 a 17:00.
Linia dedykowana jest dla osób, które wybierają się autobusem w innym celu niż praca lub szkoła. Dodatkowo nowy autobus w okresie letnim ma obsługiwać również dojazd do jeziora Jeleń. Autobusy mają zatrzymywać się na Osiedlu Królów jedynie w okresie letnim. Burmistrz uważa, że poza sezonem letnim mieszkańcy Osiedla Królów mogą dojść pieszo do najbliższego przystanku na ulicy Gdańskiej. Wskazuje, że mają do niego zaledwie 800 m.
- To jest 10 minut na pieszo - zaznacza Sylka.
Część radnych nie zgadza się z taką argumentacją. Domagali się całorocznego połączenia autobusowego do Osiedla Królów. Większościowo zdecydowano, że ma być tak, jak zaproponował burmistrz Sylka.
Roczny koszt nowej linii nr 3 i 3A to około 360 tys. zł. Natomiast wprowadzenie komunikacji w kierunku Udorpia kosztuje około 60 tys. zł rocznie.
Hugo22:04, 01.12.2023
Osiedle Leśna, w innym celu niż szkoła czy praca. To jakim, turystycznym. Co za bałwan układa rozkład jazdy Bycia. W tym rejonie jest dużo dzieci, które chodzą spory dystans do szkoły, chociaż aby im zapewnić transport. Wystarczą 2 kursy rano, przed 8 i przed 9. To nie! Będą wycieczki turystyczne po mieście i najbliższych wioskach.
asik22:53, 01.12.2023
Ciekawe, do wyborów samorządowych, czy trochę dłużej? BTW, kto wymyślił tą brzydką nazwę byciobus?
Olek18:15, 03.12.2023
60 tys rocznie? Co to za kwota? To tylko 3 mierne pensje burmistrza czy tam starosty. Oby Polska rosła w siłę a Januszom i Nikodemom żyło się dostatniej!
Gosć15:49, 04.12.2023
A była mowa że do udorpia
2 0
Duże „+1" dla pana.