Polacy coraz chętniej sięgają po nowe auta – i to nie tylko te z Japonii czy Niemiec. W pierwszych miesiącach 2025 roku na listę najczęściej wybieranych marek trafił też chiński producent MG. Takie dane publikuje „Puls Biznesu”.
Choć jeszcze niedawno chińskie marki były na polskim rynku egzotyką, dziś zaczynają zdobywać coraz mocniejszą pozycję.
Jak podaje „Puls Biznesu”, w pierwszym kwartale 2025 roku osoby fizyczne w Polsce zarejestrowały ponad 49,4 tysiąca nowych aut osobowych – to o niemal 5 tysięcy więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej. Tak dobrego początku roku nie było od czasu wejścia Polski do Unii Europejskiej.
Za ten skok odpowiadają głównie samochody produkowane w Chinach. Z danych cytowanych przez „PB” wynika, że aż 80 procent wzrostu sprzedaży to efekt zainteresowania chińską motoryzacją.
– Za 80 proc. tego przyrostu odpowiadają samochody z Chin – powiedział Kamil Makula z serwisu „Superauto”.
Wśród marek pochodzących z Chin zdecydowanym liderem okazało się MG. W pierwszych trzech miesiącach tego roku na osoby prywatne zarejestrowano prawie 1,9 tysiąca ich pojazdów.
Za MG uplasowały się Omoda i Jaecco. Łącznie w ręce indywidualnych klientów trafiło niemal 3,9 tysiąca chińskich samochodów, co daje im około 8-procentowy udział w rynku.
Chińscy producenci nie zdołali jeszcze zdetronizować największych graczy. Najczęściej wybieraną marką wśród klientów indywidualnych nadal pozostaje Toyota – w pierwszym kwartale zarejestrowano ponad 8,5 tys. jej samochodów. To jednak spadek o 15 procent rok do roku.
Niektóre marki poprawiły swoje wyniki – KIA zanotowała wzrost o 4 procent (4350 sztuk), a Volkswagen aż o 65 procent, osiągając wynik 3985 rejestracji – czytamy w „Pulsie Biznesu”.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz