Zamknij

Organizacja imprezy masowej a zaplecze sanitarne – o tym warto pamiętać

. + 16:06, 17.04.2023 Aktualizacja: 16:06, 17.04.2023
Skomentuj

Organizacja koncertu, festynu albo innej imprezy masowej to spore wyzwanie. Aby wydarzenie mogło się odbyć, jego organizator musi spełnić szereg wymagań. Bardzo istotną częścią całego przedsięwzięcia jest zapewnienie uczestnikom eventu zaplecza sanitarnego.

Wymogi ogólne zabezpieczenia imprezy masowej

Zgodnie z przepisami prawa impreza masowa to wydarzenie liczące przynajmniej 200 uczestników, odbywające się zarówno w przestrzeni otwartej, jak i zamkniętej. W obu przypadkach organizator musi zadbać o odpowiednie zabezpieczenie eventu. Jest zobowiązany do spełnienia szeregu warunków określonych m.in. w przepisach budowlanych, związanych z ochroną przeciwpożarową czy w przepisach dotyczących zaplecza higieniczno-sanitarnego. Utylizacja śmieci, zagwarantowanie odpowiedniej liczby toalet i umywalek, bezpieczeństwo pożarowe – to zaledwie kilka z kwestii, których organizacją należy zająć się, planując imprezę masową.

Podstawą organizacji wydarzenia jest uzyskanie pozwolenia od odpowiednich organów administracji publicznej właściwych dla miejsca przeprowadzenia imprezy – prezydenta, burmistrza lub wójta. Niezbędne jest też zdobycie opinii co do braku zastrzeżeń w sprawie stanu technicznego miejsca organizacji eventu oraz braku zagrożeń wydanych przez komendanta Straży Pożarnej, Policji, Państwowego Inspektora Sanitarnego oraz przedstawiciela ratownictwa medycznego.

Zaplecze sanitarne na imprezie masowej

Kolejnym krokiem jest zagwarantowanie odpowiedniego zaplecza sanitarnego. Zapewniając toalety, organizator powinien wziąć pod uwagę kwestie techniczne i te związane z funkcjonalnością sanitariatów. Ich liczba powinna wynikać z charakteru wydarzenia oraz liczby uczestników eventu. Nie ma zatem mowy o oszacowaniu „na oko” liczby toalet – ich liczba musi być skrupulatnie wyliczona na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Zgodnie z nimi na evencie powinna znajdować się przynajmniej:

- jedna toaleta na 250 osób – dotyczy wydarzeń do 1000 osób,

- jedno WC na każde 250 osób plus jedno WC na każde 750 osób – to wymóg w przypadku imprez liczących od 1000 do 10 000 uczestników,

- jedna toaleta na każde 250 osób, jedna toaleta na 750 osób plus jedna toaleta na 1000 osób – wymóg dotyczy wydarzeń masowych z minimum 10 000 gości.

To oznacza, że organizując imprezę na 1000 osób, należy zapewnić 4 toalety, ale np. w przypadku wydarzenia na 10 000 uczestników – 54 toalety.

W przypadku imprez zamkniętych w budynku znajdują się już toalety, których liczba zazwyczaj odpowiada szacowanej liczbie uczestników wydarzenia. Jeśli jednak jest inaczej i okazuje się, że jest ich zbyt mało, rozwiązaniem jest wynajem toalet przenośnych w Szczecinie, gdzie systematycznie odbywają się różnego rodzaju imprezy masowe, a ich organizatorzy nie mają żadnego problemu z wynajęciem przenośnych toalet.

Najłatwiejszym i polecanym sposobem jest skorzystanie z serwisu Smieci.eu. Wystarczy wypełnić krótki formularz, wskazując swoje zapotrzebowanie, a specjaliści z serwisu przedstawią oferty od rzetelnych, sprawdzonych firm wynajmujących i serwisujących toalety. Wynajęcie mobilnych WC jest oczywiście również najlepszym (a często jedynym możliwym) rozwiązaniem w przypadku imprez na świeżym powietrzu.

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%