Każdy biznes usługowy to sztuka łączenia zadowolenia klientów z zyskiem przedsiębiorcy. Zachowanie zdrowego balansu w tej sytuacji nie zawsze jest łatwe. Czasami ktoś musi w tym układzie iść na ustępstwo, ale wcale nie musimy po to sięgać, jeżeli tylko jesteśmy pracowici i pomysłowi. Jakie połączenia stosować w pracy fotografa, by zadowolić wszystkie strony?
Przyjemne z pożytecznym
Jesteś fotografem, ale również, po godzinach, lubisz pomajsterkować w elektronice? To połączenie będzie dla Ciebie doskonałe. Razem ze studiem fotograficznym, możesz prowadzić serwis aparatów i całego sprzętu, niezbędnego do robienia fantastycznych zdjęć. Twój zakład nie tylko będzie jednym z nielicznych, który odważył się na taką kombinację, ale również łatwo będzie skojarzyć oryginalność pomysłu z profesjonalnym wykonaniem.
Wywołaj zdjęcie!
Jeszcze w latach 90. ubiegłego stulecia całkowicie normalne było, że u fotografa mogliśmy wywołać zdjęcia z kliszy. Dziś już coraz rzadziej dajemy zdjęcia do druku w studiach fotograficznych, raczej posiłkujemy się drukarnią. Jednak połączenie zawodu fotografa z profesjonalnym wydrukiem (np. wielkoformatowym) może być ciekawym doświadczeniem, a zarazem bardzo użytecznym i przydatnym. W końcu nie będziemy się użerać z drukarniami, które nie są w stanie zapewnić nam albumów ślubnych na czas.
Fotograf i plebiscyt branżowy
Wydawać by się mogło, że fotografowie mają przecież swoje zawodowe konkursy. Dotyczą one jednak jedynie ich artystycznego podejścia do obrazu. Nikt nie zaprzeczy ich kunsztowi, ale w działalności usługowej liczy się również podejście do klienta, umiejętność nawiązywania z nim kontaktu, dotrzymywanie terminów itd. Stąd zapotrzebowanie na plebiscyty branżowe, a jednym z nich są Orły Fotografii (https://www.orlyfotografii.pl/). Zestawienie nagradza przedsiębiorców, którzy wykażą się najlepszymi ocenami swoich usług w Internecie. Tytuł laureata Orłów wcale nie jest tak łatwo zdobyć – sprawdź, czy Tobie się uda!
Sklep lub wypożyczalnia
Lata pracy w zawodzie fotografa sprawiają, że znasz się na sprzęcie, którego używasz. Masz więc pełne kwalifikacje, by doradzić klientom jakie aparaty i obiektywy warto kupić, a z którymi fotograficznej przygody lepiej nie zaczynać. Jeśli zaś dysponujesz sporą ilością sprzętu, który zazwyczaj zbiera kurz na półce, postaraj się go wypożyczyć. Przynajmniej choć trochę zwróci Ci się jego posiadanie.