Kilka dni temu pisaliśmy o działaniach Tuchomia na rzecz walki z azbestem. Okazuje się, że to nie jedyna akcja tego typu prowadzona w regionie - o efektach swoich prac poinformowały także gminy Trzebielino i Czarna Dąbrówka.
W Czarnej Dąbrówce azbest został usunięty z aż 62 obiektów i łącznie do utylizacji oddano aż 120,400 Mg azbestu. Odpowiada to aż 7967,60 m2 i jest to wynik dwa razy większy niż ten, o którym wspominaliśmy w Tuchomiu. Całkowity koszt wykonania zadania wyniósł 51 332,50 zł, z czego blisko 80% gmina pozyskała z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku.
Nieco mniejszą akcję przeprowadzono w Trzebielinie, gdzie zutylizowano 36,030 Mg z 22 miejsc. Na realizacje tego zadań gmina uzyskała ponad 11 tysięcy złotych dofinansowania. Usunięcie wyrobów zawierających azbest spowoduje ograniczenie negatywnego oddziaływania azbestu na mieszkańców gminy oraz na środowisko.
Wszystkie wspomniane zadanie realizowane są w ramach Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pn. „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”. Przypominamy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami do 2030 roku azbest musi zniknąć ze wszystkich gospodarstw.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz