PAP - grafika
Już 4 grudnia w Warszawie odbędzie się szósta edycja konferencji „Media Przyszłości”, organizowana przez Polską Agencję Prasową. Tegoroczną keynote speakerką będzie jedna z najbardziej wpływowych ekspertek świata technologii - prof. Pinar Ozcan z Uniwersytetu Oksfordzkiego, wyróżniona m.in. przez Thinkers50 oraz prestiżowy ranking Poets&Quants „40 Best Business School Professors Under 40”.
Nie czekaj, zarejestruj się już dziś! Masz czas do 1 grudnia.
Prof. Ozcan - doradzająca Bankowi Anglii i Światowemu Forum Ekonomicznemu - w rozmowie z PAP podkreśla, że media nie powinny walczyć z AI, lecz świadomie z niej korzystać.
„Tradycyjne media nie mogą iść na konfrontację ze sztuczną inteligencją, bo tę batalię z pewnością przegrają, ale powinny raczej wykorzystać jej potencjał do swojego rozwoju” — przekonuje prof. Ozcan w rozmowie z PAP.
Zdaniem ekspertki, zaakceptowane przez redakcje AI oznacza również konieczność wypracowania porozumienia i zasad rynkowej symbiozy z jej dostawcami.
„Tak się składa, że są to wielkie firmy technologiczne, czyli podmioty rywalizujące z mediami o uwagę milionów odbiorców. Obie strony mają jednak sobie coś do zaoferowania. Na przykład branży big tech ewidentnie brakuje legitymizacji. Owszem, wszyscy korzystamy z Instagrama, Facebooka czy TikToka, ale niekoniecznie uważamy, że najlepiej dbają one o nasze najlepsze interesy lub dostarczają nam wiarygodne informacje” - ocenia gość specjalny konferencji „Media Przyszłości”.
Wyzwanie jest tym poważniejsze, że zjawisko „dezinformacji” nie ogranicza się dziś do celowych, zaplanowanych działań konkretnych państw, ale napędza się samoistnie — przede wszystkim poprzez zmianę nawyków użytkowników internetu.
Ekspertka zwraca też uwagę na konieczność redefinicji roli mediów wobec nowych zachowań odbiorców:
„Pokolenie Z często pomija treść i od razu przechodzi do komentarzy. To ostatni dzwonek, by media przemyślały sposób docierania do młodych odbiorców”.
W programie m.in.:
- Keynote Speech prof. Pinar Ozcan
- Panel 1: Media przyszłości - zarządzanie mediami i modele biznesowe w erze technologicznego przełomu - m.in. Ringier Axel Springer, Wyborcza i SGH
- Panel 2: Newsroom przyszłości - technologie, kompetencje i odpowiedzialność w erze AI - m.in. RASP, Dziennik Gazeta Prawna, Polsat/Interia, Bankier.pl
- Panel 3: Polityka informacyjna w czasach infodemii - jak instytucje i media budują zaufanie społeczne - m.in. PKP SA, Business Insider Polska, PZU SA, Departament Komunikacji, MAP
Warsztaty Google - SynthID, NotebookLM, Gemini, Pinpoint, najnowsze narzędzia AI dla redakcji.
Pełna agenda i formularz rejestracyjny dostępne na stronie: mediaprzyszlosci.pap.pl
- Jedyna w Polsce konferencja łącząca liderów mediów, technologii i instytucji.
- Wystąpienie światowej klasy ekspertki z Oxfordu - prof. Pinar Ozcan.
- Konkretne narzędzia i przykłady wykorzystania AI w newsroomach.
- Dostęp do praktycznych warsztatów.
4 grudnia 2025 r.
The Tides, ul. Wioślarska 8, Warszawa
Start rejestracji: 09:00
Rejestracja do 1 grudnia!
Kontakt pod adresem e-mail: [email protected]
Źródło informacji: PAP
SZALONY HANDLARZ W KLATCE. Oto Tomasz Magulski
Czekam na walkę Damina bł.... z mini majkiem
Mma
14:05, 2025-11-28
Autobus WIDMO PKS Bytów. „To robienie z ludzi debili”
To nie jest robienie *%#)!& z pasażerów!!! Debilów robią z SIEBIE osoby kierujące bytowskim oddziałem PKSu: prezes, rada nadzorcza i reszta tej menażerii.
na szczęście: nie-po
13:56, 2025-11-28
Autobus WIDMO PKS Bytów. „To robienie z ludzi debili”
Dopóki na stanowiska będą wciskani kolesie politycznie ,nigdy taka placówka nie będzie działać dobrze. Dlaczego nie było konkursu??? naprawdę wystarczy tylko być radnym??
Bytowiak
13:08, 2025-11-28
Autobus WIDMO PKS Bytów. „To robienie z ludzi debili”
Nie!!!!! Zwróć uwagę kogo wcisnęli na kierownika , uważasz że osoby po basenie mogą kierować transportem publicznym???(Zbiorowym)
Pasażer
13:04, 2025-11-28