Zamknij
REKLAMA

Kiedy inwestycja w pozycjonowanie firmowej strony będzie opłacalna?

23:43, 11.02.2021 | M.W
Skomentuj

Trudno wyobrazić sobie prowadzenie działalności bez widoczności w sieci. O konieczności skutecznego reklamowania się w Google raczej nikogo nie trzeba specjalnie przekonywać. Inaczej mają się sprawy w kwestii wydatków na szeroko pojmowany Search Engine Marketing. Jak uniknąć wyrzucania pieniędzy w błoto, a zarazem nie zamykać sobie drogi do sukcesu już na starcie? O tym opowiedzą fachowcy z agencji AFTERWEB.

Istnieje kilka metod pozycjonowania. Nie wszystkie gwarantują porównywalne wyniki

Jedni postępują zgodnie z wytycznymi twórców najpopularniejszej wyszukiwarki. Wykraczanie poza ustalone normy wiąże się z ryzykiem otrzymania kary: filtra obniżającego pozycję lub nawet wyrzucenie z rankingów. Wobec tego wytyczne Google dla webmasterów są niczym 10 biblijnych przykazań. Z tą różnicą, że czynników rankingowych jest ponad 200, a w oficjalnej dokumentacji nikt nie znajdzie skutecznej, uniwersalnej recepty na osiągnięcie pierwszego miejsca. W końcu chętnych do TOP 3 jest zawsze znacznie więcej. Według naszych ekspertów skuteczne pozycjonowanie prowadzi się z uwzględnieniem dłuższej perspektywy. Po prostu mozolne, rzetelne i uczciwe budowanie reputacji firmy wśród internautów opłaca się bardziej, niż stosowanie sztuczek przynoszących szybkie, ale krótkotrwałe rezultaty. Szczególnie widać w kwestii profilu linków: ich wysoką jakość należy przedłożyć ponad dużą ilość.

Koszty promocji w Google uzależnione są także od branży, konkurencyjności fraz i stanu strony

Publikacja artykułów sponsorowanych i materiałów partnerskich po prostu swoje kosztuje. Wydając niskie kwoty trudno liczyć na to, że specjaliści SEO będą pozyskiwać wartościowe, wspomagające proces pozycjonowania odnośniki na renomowanych witrynach o wysokim wskaźniku Page Rank. Jego wartość jest niejawna, ale fachowcy dysponują odpowiednimi narzędziami, które pozwalają oddzielić interesujące blogi i portale od sztucznie wykreowanych tworów. Na wydatki związane z pozycjonowaniem wpływa także specyfika danego sektora. Jeżeli konkurenci profesjonalnie pozycjonują się na słowa sprzedażowe od dłuższego czasu, podjęcie efektywnej rywalizacji będzie wymagało większych nakładów niż w przypadku niezagospodarowanej niszy. Zdarzają się również sytuacje, w których rozsądniej będzie zbudować stronę firmową od zera, na nowej domenie, niż próbować wydźwignąć przestarzałą witrynę ukaraną przez Google.

źródło: AFTERWEB

(Materiał partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
0%