Mleko modyfikowane Enfamil znika z rynku. To nie jest dobra wiadomość dla rodziców dzieci, które zmagają się m.in. z biegunkami i ulewaniem.
Enfamil to amerykańska marka odżywek dla niemowląt wytwarzanych przez Mead Johnson, spółkę zależną Reckitt. To produkt, którego skład opracowany jest z myślą o diecie niemowląt z nietolerancją laktozy lub innymi objawami zaburzeń trawienia.
Z końcem roku produkty tej marki nie będą już sprzedawane na polskim rynku. Producent swoją decyzję tłumaczy "zmianą warunków ekonomicznych i produkcyjnych".
- Z uwagi na zmianę warunków ekonomicznych i produkcyjnych, w tym rosnące koszty wytwarzania produktów, musieliśmy podjąć decyzję o zaprzestaniu sprzedaży na polskim rynku produktów Enfamil Premium MFGM 1, 2, 3, 4, Enfamil Premium Comfort oraz Enfamil Premium 0-lac z dniem 31 grudnia 2022 r. - napisano w komunikacie opublikowanym na stronie internetowej.
Producent apeluje do rodziców.
- W przypadku zmian wprowadzonych w żywieniu dziecka zalecamy rozważenie konsultacji z lekarzem pediatrą. Przepraszamy za utrudnienia - dodaje producent.
Produkty firmy Enfamil, jak dodano w komunikacie, będą w sprzedaży do wyczerpania zapasów, czyli najprawdopodobniej przez kilka miesięcy 2023 roku.
Producent zapewnia, że do czasu upływu terminu minimalnej przydatności do spożycia produktów dostępnych na rynku będzie ponosił wszelką określoną przepisami odpowiedzialność za produkty. Enfamil będzie również udzielał odpowiedz na wszystkie pytania, które związane są z ich produktami.
- Jednocześnie informujemy, że zaistniała sytuacja nie ma wpływu na pozostałe środki spożywcze oferowane przez produkty z linii Nutramigen LGG Complete, Nutramigen PURAMINO i produkty z linii Phenyl-Free - kończy producent.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz