Zamknij

Pacjenci z Miastka PRZENOSZĄ SIĘ do Bytowa

08:43, 06.09.2024 Aktualizacja: 08:51, 06.09.2024
Skomentuj Z powodu kłopotów miasteckiego szpitala pacjenci zaczynają przenosić się do szpitala w Bytowie Z powodu kłopotów miasteckiego szpitala pacjenci zaczynają przenosić się do szpitala w Bytowie

Zauważalny wzrost ilości pacjentów zaobserwowano w bytowskim szpitalu. To najprawdopodobniej skutek problemów szpitala w Miastku, gdzie zawieszono funkcjonowanie kilku oddziałów. Miastko zapewnia, że sytuacja jest tymczasowa i wkrótce wróci do normy.

- Obserwujemy zwiększoną ilość pacjentów. Rzeczywiście z terenu miasteckiego i przyległego jest bardzo duży wzrost pacjentów, zarówno w poradniach, jak i w izbie przyjęć, w ambulatorium chirurgicznym oraz w nocnej i świątecznej opiece zdrowotnej - mówi Beata Hinc, prezes Szpitala Powiatu Bytowskiego.

Pacjenci z Miastka meldują się również na oddziale chirurgicznym i wewnętrznym bytowskiego szpitala. Nic dziwnego, wszak wewnętrzny i chirurgia w Miastku na razie nie działają. Zawieszone jest również funkcjonowanie oddziału ginekologiczno-położniczego.

- Sytuacja ta ma również negatywną stronę - w niektórych oddziałach zaczynają tworzyć się spore kolejki. Dużo pacjentów jest również w weekendy - mówi prezes Hinc. - Napływają do nas również pacjenci z okolic Dębnicy Kaszubskiej. Uznają, że skoro mają czekać 6 godzin na izbie przyjęć w Słupsku, wolą przyjechać do Bytowa, gdzie zostaną obsłużeni w godzinę.

Negatywne informacje o problemach szpitala w Miastku sprawiają, że część pacjentów nawet nie sprawdza, czy byliby przyjęci w Miastku. Od razu jadą do Bytowa.

Pracy zaczynają szukać pielęgniarki ze szpitala w Miastku. Ich zapytania trafiają m.in. do placówki w Bytowie.

Od prezesa szpitala w Miastku Andrzeja Łakomca usłyszeliśmy, że skompletował już nowy zespół lekarski na oddział ginekologiczno-położniczy. Ma być on uruchomiony 1 października. W tym samym terminie ruszy ponownie, po miesiącu przerwy, oddział chirurgiczny. Cały czas trwa poszukiwanie obsady na oddział wewnętrzny. Nieoficjalnie wiemy, że lekarze zaczynają domagać się stawek rzędu 500 zł na godzinę. Dotychczas dostawali ok. 200 zł. Mówi się, że wykorzystują trudną sytuację w służbie zdrowia.

Wkrótce na portalu wywiad z prezesem Szpitala Miejskiego w Miastku Andrzejem Łakomcem.

[ZT]15230[/ZT]

CHCESZ WIĘCEJ INFORMACJI? CZYTAJ DARMOWE WIEŚCI Z POWIATU!

(MW)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(8)

765765

5 3

500 za godzinę myślą tylko o swojej kieszeni a pacjentów mają gdzieś ..

08:59, 06.09.2024
Odpowiedzi:7
Odpowiedz

........

1 0

LdekaMają prawo żądać czego

10:52, 06.09.2024

........

6 5

Lekarze mają prawo żądać ile chcą a jak Ci się nie podoba to drzwi prywatnych gabinetow są otwarte, zapłacisz 300 zł za jedną wizytę

11:45, 06.09.2024

Nie ma problemu...Nie ma problemu...

4 4

Mogę zapłacić prywatnie, ale wtedy niech mi nie pobierają co miesiąc składki zdrowotnej!!! Czego nie rozumiesz doktorku?

13:02, 06.09.2024

........

5 1

Zgadzam się co do składki, jednak pomysł, płacisz skladke na być może kilkadziesiąt innych osób. Rolnicy płacą niziutki KRUS,rodzice nie płacą składek za dzieci, bezrobotni ,studenci,mundurowi ,goście -twoja składka dzieli się na wielu innych ludzi . Także tak,zgadzam się, że każdy powinien płacić po równo,a nie zabierać wybranym.

13:19, 06.09.2024

Noszę mundur i...Noszę mundur i...

3 2

Jakoś place składkę, więc coś tu nie gra. Masz słabe informacje...doktorku. za dzieci place ubezpieczenie, które w razie czego pokrywa koszty szpitala. Chyba nie żyjesz w tym samym kraju ci ja, albo jesteś z ukrainy i ci się należy.

16:10, 06.09.2024

......

2 1

Jeśli pracujesz w służbach mundurowych być może jakąś niewielką składkę zdrowotną odprowadzasz,ale składek społecznych,rentowych,emerytalnych już nie i pokrywa *%#)!& państwa czyli między innymi ja. Stąd muszę zarobić co miesiąc na horrendalny ZUS. Dzieci co do zasady są ubezpieczone i rodzice nie opłacają składek zdrowotnych na dzieci. Jeśli posiadasz prywatne ubezpieczenie to nie pokrywa leczenia szpitalnego dziecka w publicznym szpitalu, bo dzieci są ubezpieczone mimo że nikt za nie osobnych składek nie opłaca. Ponadto jako mundurowy otrzymujesz przywileje emerytalne (z pieniędzy podatników),jeśli jesteś żołnierzem dodatkowo poza przywilejami emerytalnymi należy się np mieszkanie ( z agencji mienia wojskowego),dodatek żywnościowy, odzieżowy itp. Ponadto za Twoje przewinienie zawodowe odpowie pracodawca czyli państwo, ciebie co najwyżej za karę zwolnią z pracy. Lekarz to wolny zawód,prowadzi własną firmę wraz z kosztami działalności , nie otrzymuje przywilejów składkowych,wcześniejszej emerytury, przy umowach kontraktowych odpowiada za roszczenia swoim majątkiem. Taka różnica, a poza powyżej opisanymi różnicami jest cała galaktyka innych równie mało subtelnych różnic.

16:32, 06.09.2024

......

0 0

Miało być - pokrywa *%#)!& państwa -nie wiem skąd szlaczki w tym miejscu, budżet to słowo jak najbardziej cenzuralne:)

16:50, 06.09.2024

Olek kapusta Olek kapusta

2 4

Straszne czasy w tej służbie zdrowia,kolejki jak za komuny to jest skandal!!!ja to wam mówię wasz ekspert od spraw życiowych a wiem co mówię bo z nie jednego pieca chleb jadłem tylko że nikt mnie nie chce słuchać bo każdy udaje mądrzejszego od siebie
P.S. ostatnio chamskie i bardzo brzydkie komentarze były pisane w moją stronę, mam to gdzieś, możecie mnie wyzywać krytykować obgadywać obrażać powtarzam mam to gdzieś, a powiem krytykantom jedno, kto choć raz trochę mnie posłucha to na pewno zimą w dziurawych butach chodził nie będzie, pozdrawiam krytykantów .

09:03, 06.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pacjent Pacjent

5 4

I to jest mądre ???

Ludzie kto tym zarządza czy macie odrobinę człowieczeństwa
Jest sporo starszych ludzi co oni mają zrobić

Zarabiacie w pip kasy zabierzecie do grobu ?????


Jak taki starszy człowiek ma dojechać do Bytowa z ościennych miejscowości Miastka


Ludzie chyba czas walnac głowa w mur

09:20, 06.09.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

........

5 2

Te 500 zł to podpucha albo oferta czasowa,na chwilę. Potem negocjacje itp. Ps. lekarze nie zarabiają kupy kasy, jak piszesz ale muszą zarabiać na tyle dużo, żeby opłacić z tego składki,podatki, ubezpieczenia i w razie jak przyjdzie Ci częsta dziś ochota na skarżenie lekarza to musi mieć kasę na prawników i ewentualne odszkodowania. Prawnicy ,jak piszesz, chcą kupę kasy za swoje usługi,a pacjenci żądają milionów za ewentualnych błąd medyczny. Teraz już rozumiesz,dlaczego lekarze muszą bardzo dużo zarabiać?

11:52, 06.09.2024

Nie tylko Nie tylko

3 4

doktorek odpowiada za swoje czyny. Policjant, żołnierz, strażak lub księgowa w firmie też. Czyli? Czyli wszyscy muszą zarabiać 500 zł/h żeby w razie "w" mieć na prawników? Czy tylko lekarz ma mieć taki przywilej? Ogarnij bałagan na strychu...doktorku.

13:05, 06.09.2024

PawelPawel

10 2

Gdzie jest pani Leszczyna , miała pomysł jak uzdrowić Polska służbę zdrowia , a tu nic zamykają się oddziały jeden po drugim najlepiej odrazu jechać do Gdańska albo Chojnic . Poco nam szpital w Bytowie albo w Miastku jak jest brak lekarzy , nic się nie opłaca za rządów tej koalicji , zamknąć , rozkradać, sprzedawać ,strach chorować w tych czasach. Składki zdrowotne też nie powinny być ściągane skoro nie ma nas kto leczyć....

09:27, 06.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

........

5 7

Pojawiają się tu komentarze sugerujące pazerność lekarzy. Tak więc sprostuje- proponowane stawki po 500 zł są często wabikiem,mają za zadanie przyciągnąć lekarzy,po krótkim czasie zaczynają się negocjacje finansowe. Szpitale w Polsce nie płacą 500 zl/h. Po drugie lekarz lata swojego życia wkłada w wykształcenie,ciezkie studia,wieloletnie specjalizacje. Po trzecie wszystkie stawki są kontraktowe, trzeba odliczyć składki,podatki, ubezpieczenia. Po czwarte, z powodu ogromnej ilości roszczeń finansowych pacjentów lekarz musi się zabezpieczać prawnie, w razie roszczenia opłacić prawników a nawet częściowo/w całości odszkodowanie. Należy pamiętać,że pacjenci nie oczekują niskich odszkodowań a setek tysięcy lub wręcz milionów. Po piąte lekarze pracują całe doby, dzień noc święta i to zawsze w trybie ostrym ,pacjentów wszędzie jest mnóstwo , całe dnie i noce - poczekalnie nie bywają puste.
To wszystko powoduje,że lekarze coraz rzadziej chcą dużo pracować ,bo tez mają jedno zdrowie i jedno życie. A jeśli
już mają tak ciężko pracować, to trzeba za to solidnie zapłacić ,tyle w temacie.

12:26, 06.09.2024
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

wielką literą ...upswielką literą ...ups

4 3

A MOŻE TRZEBA W POLSCE WYKSZTAŁCIĆ WIĘKSZĄ LICZBĘ DOKTORÓW ?
.... CZYŻBY NA MEDYCYNĘ NIE BYŁO CHĘTNYCH ? RACZEJ O TYM NIE SŁYSZAŁEM ...

13:09, 06.09.2024

Osobniku, to do ciebOsobniku, to do cieb

4 5

Nie tylko lekarz pracuje w piątki, soboty, niedzielę i święta. Nie tylko lekarz chce mieć wolny czas, nie tylko lekarz kształci się latami i nie tylko lekarz jest pozywany jak coś zrobi nie tak. Nie tylko lekarz płaci składki i ubezpieczenia i nie tylko lekarz pracuje na kontrakcie. Także te twoje argumenty...są słabej jakości. Poza tym, nie widziałem jeszcze biednego lekarza i nie pisz mi tu, że słabo zarabiacie. Jak to się nazywa...hipokryzja? Walczcie z rządem, ale niech bronią nie będzie pacjent.

13:11, 06.09.2024

......

6 0

Kształcenie lekarza trwa kilkanaście lat i także jest drogie. Aktualnie przecież zatrudniono tysiące lekarzy z ukrainy na tzw. warunkowych prawach wykonywania zawodu,nawet nie muszą przechodzić nostryfikacji ani egzaminow.Jak widać niewiele to dało a także wzbudziło obawy. Nie jest to takie proste, wszystko co jest drogie nigdy nie będzie tanie.

13:15, 06.09.2024

........

5 1

Skoro uważasz,że rozmawiasz z lekarzem i zwracasz się per osobniku to świadczy tylko o braku kultury i bardzo źle o tobie świadczy

14:09, 06.09.2024

Nie tylko Nie tylko

3 5

doktorek odpowiada za swoje czyny. Policjant, żołnierz, strażak lub księgowa w firmie też. Czyli? Czyli wszyscy muszą zarabiać 500 zł/h żeby w razie "w" mieć na prawników? Czy tylko lekarz ma mieć taki przywilej? Ogarnij bałagan na strychu...doktorku.

13:13, 06.09.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

..........

5 1

Mylisz pojęcia, lekarz jest znacznie częściej i bardziej narażony na odpowiedzialność niż grupy zawodowe,które wymieniłeś. Ponadto żyjemy w kapitalizmie, komunistyczne hasło równych żołądków nie jest już aktualne. Masz prawo być milionerem a ja biedakiem i na odwrót. Nikt też nie zabrania np.księgowej czy strażakowi zarabiać dużych pieniędzy ( zresztą zarabiają , 200 zl za usługę księgowej to norma,strażak ma liczne przywileje np. emerytalne) . Zastanów się zanim coś napiszesz i nie zazdrość bo to brzydka cecha i tylko zdrowie rujnuje

13:25, 06.09.2024

Doktorek Doktorek

2 2

Szanowni mieszkańcy powiatu macie to na co głosowaliście , a osoby które chcą 500 zł/h hmm gdzieś maja ludzi i pacjentów , zero moralności można powiedzieć ze za pieniądze zrobią wszystko … ale czasy nastały ludzie

21:39, 06.09.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Taka prawdaTaka prawda

2 3

Trochę szacunku, jak ciężko zachorujesz będziesz stopy doktorom całował,każde pieniądze wydasz abyś tylko wyzdrowiał. Anonimowo co większa miernota to mocniejsza w gębie.

22:07, 06.09.2024

OlekOlek

4 0

500zl/h to full. Ale wychodzi,że lekarze się poświecają za te kwotę bo prywatnie biorą 200-350 za wizytę a wizyt 3-4 na godzinę. To daje wynik,że prywatnie I tak dużo więcej mają. Oddziały zamykane, lekarze chcą pracować luksusowo , w sumie się nie dziwię. Jak mają możliwości to wybierają, można tylko pozazdrościć. Tylko to lekarze, na całym świecie to bogaci ludzie, Polska nie jest wyjątkowa. Takie życie, nie poradzimy.

22:20, 06.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%