Tajemniczy klient odwiedzał gminę Parchowo. Czekał aż zostanie zbesztany za przeszkadzanie w piciu kawy. Do niczego takiego nie doszło, więc gmina została nagrodzona w ogólnopolskim konkursie "Lider zaufania mieszkańców 2024". Wójt Izabela Jagodzińska osobiście odebrała nagrodę w Warszawie.
- Tytuł przyznawany jest tym samorządom, które cechują się wysoką jakością obsługi mieszkańca, profesjonalnym podejściem do klienta korzystającego z usług publicznych oraz nowoczesnością w budowaniu relacji ze swoimi interesariuszami - mówi Izabela Jagodzińska. - Gratulacje i podziękowania należą się pracownikom Urzędu Gminy, gdyż to właśnie ich praca została doceniona.
Organizatorem konkursu jest Europejskie Centrum Badań nad Jakością z siedzibą w Krakowie, a w gronie jurorów konkursu, znaleźli się m.in. naukowcy, praktycy zarządzania oraz "zwykli" klienci usług publicznych, pracujący znaną i uznaną metodą badań marketingowych, tj. metodą "tajemniczego klienta". Co ważne, w przeciwieństwie do innych podobnych konkursów, w tym przypadku gmina nie musiała dokonywać żadnej wpłaty. Udział był całkowicie darmowy.
- Przyznany tytuł jest dla nas nobilitacją i mobilizuje do dalszego rozwoju, budowania zaufania do struktur samorządu i poprawy jakości świadczonych usług - podkreśla Jagodzińska.
Członkowie jury badali uczestników konkursu anonimowo (incognito) – np. odwiedzając instytucję, telefonując do urzędu, pisząc e-maila jako mieszkaniec / klient czy kontaktując się poprzez social media itp. Jurorzy oceniali kulturę obsługi, a także m.in. dostępność dla mieszkańców niezbędnych informacji o ofercie instytucji (organizacji) czy treść i jakość strony internetowej uczestnika konkursu. Parchowo otrzymało licencję jakości „Lider Zaufania Mieszkańców” oraz nagrodę specjalną „Złoty Laur”. To jedyna gmina z powiatu bytowskiego nagrodzona w tym konkursie i jedna z trzech w województwie pomorskim. Oprócz Parchowa nagrodę otrzymały gminy Wejherowo i Starogard Gdański.
Jagodzińska przyznaje, że od jakiegoś czasu do urzędu trafiały nietypowe zapytania. Pojawiały się też osoby wcześniej tu niewidziane. Byli to “tajemniczy klienci”.
- Dopiero podczas gali dowiedziałam się w jaki sposób było to oceniane - zaznacza wójt Parchowa. - Było to uczciwe, bo pracownicy nie wiedzieli, że do takiego konkursu przystąpiliśmy.
Zastrzega, że dotychczas w płatnych konkursach, po których otrzymuje się różne certyfikaty, nie brała udziału. Jej zdaniem płacenie 3000 zł za konkurs tylko po to żeby odebrać statuetkę, jest marnotrawieniem pieniędzy.
[ZT]14974[/ZT]
Olek kapusta 17:43, 19.11.2024
2 0
Brawo brawo brawissimo aż serce się raduje jak się czyta takie wiadomości,niech inne gminy biorą przykład uczciwej i ciężkiej pracy, Sam człowiek zasuwał kiedyś po 12 a nawet i 16 godzin dziennie, oprócz terminu realizacji zamówienia na głowie jeszcze była jakość wykonywanej pracy, także wiem co to znaczy uczciwa i ciężka praca, dzisiaj mogę więc pouczać ludzi, ja to wam mówię wasz ekspert od spraw życiowych a wiem co mówię, bo z nie jednego pieca chleb jadłem, tylko że nikt mnie nie chce słuchać bo każdy udaje mądrzejszego od siebie, dodam jeszcze że ostatnio chamskie i beszczelne komentarze były pisane w moją stronę, mam to gdzieś, możecie mnie wyzywać, krytykować, obgadywać, możecie dać kciuk w górę lub w dół, możecie mnie opluwać, mam to gdzieś, a krytykantom powiem jedno, kto choć raz trochę mnie posłucha, to na pewno nie będzie zimą w dziurawych butach chodził 17:43, 19.11.2024
Jenio20:57, 19.11.2024
0 0
A w referacie GPiI tajemniczy klient był... chyba nie... 20:57, 19.11.2024
Pola17:19, 20.11.2024
0 0
Do "Jenio"...wyjaśnij co to za referat GPil ??? Gratulacje dla pani wójt Parchowa. A ,...któż to dzisiaj pije kawę....??? Leķarze zalecają wodę i tylko wodę ............,pięknej pracy życzę.👍 17:19, 20.11.2024