W zamian za cięcia w kursach pojawi się rozszerzenie komunikacji miejskiej na teren Osiedla Królów w Rzepnicy oraz na kąpielisko Jeleń. To dobre wiadomości w związku ze zbliżającym się sezonem wakacyjnym. Odbywa się to jednak kosztem tymczasowego unieruchomienia niektórych linii, które latem cieszą się mniejszym zainteresowaniem.
– Nie ma takich kursów, którymi nikt nie jeździ, więc wybraliśmy najmniej popularne – mówi Danuta Karcz Karczewska, sekretarz gminy Bytów.
Zaznacza, że przy tworzeniu linii na Osiedle Królów i nad jezioro Jeleń trzeba było przeprowadzić dokładną analizę, ponieważ gmina nie dysponuje nieograniczoną liczbą autobusów komunikacji miejskiej. Ten sam Byciobus, który jedzie na jednej linii o określonej godzinie, godzinę później musi być na innej trasie.
Jeśli chodzi o trasę i godziny dojazdu do jeziora Jeleń, linia zostanie poprowadzona przez miejsca najbardziej popularne w okresie letnim.
Będzie obejmować 4 kursy dziennie przez dwa miesiące – od 1 lipca do końca sierpnia. Byciobusy będą odjeżdżać z dworca o godzinie 9:50, 12:40, 15:40 i 17:30, codziennie – od poniedziałku do niedzieli.
Jednocześnie zawieszonych zostanie 9 kursów. Na linii nr 1 nie pojadą Byciobusy odjeżdżające z dworca o godzinie 9:50, 12:40 i 19:35, na linii nr 1A nie będzie kursu o 15:40, a na linii nr 2 znikną kursy o 7:30, 9:55 i 12:00. Dwa ostatnie zawieszone kursy to linia 2A o 17:30 i 20:05 z dworca.
– Z uwagi na umowę zawartą w przetargu ze spółką PKS Bytów, rocznie Byciobusy nie mogą przejechać więcej niż 150 000 kilometrów. Z tego powodu zaproponowano zawieszenie kursów, z których zazwyczaj korzystali uczniowie szkół – dodaje Danuta Karcz Karczewska.
Zawieszonych zostanie łącznie 9 kursów, w zamian uruchomione zostaną 4 nad jezioro Jeleń. W efekcie, w całym okresie trwania przedsięwzięcia, łączna długość trasy wszystkich Byciobusów zostanie wydłużona o 22 km. Dla gminy oznacza to dodatkowy wydatek w wysokości 155 zł brutto – bardzo niewiele.
Kolejne koszty to przygotowanie kodów QR do wprowadzenia na trzech przystankach: dwóch w Rzepnicy i jednym nad Jeziorem Jeleń. Kody zostaną zintegrowane z aplikacją monitorującą kursy. To ma kosztować 400 zł brutto. Dodatkowo: 300 zł kosztować będzie tablica informacyjna w Byciobusach, 774 zł – tabliczki z rozkładem jazdy, oraz ogłoszenie w prasie lokalnej. Łączny koszt dla gminy to 2024 zł brutto.
[CGK]662[/CGK]
Do tego dochodzi koszt zmiany oznakowania, oszacowany na około 5000 zł brutto. Łącznie wprowadzenie nowych kursów nad jezioro Jeleń będzie kosztować gminę ponad 7000 zł brutto.
Minusem dla kierowców samochodów osobowych może być zakaz parkowania wzdłuż drogi prowadzącej nad jezioro Jeleń. Parkować będzie można na specjalnie przygotowanym parkingu gruntowym, nieco oddalonym od plaży – przy zjeździe z ulicy Gdańskiej. Parking pomieści około 50 samochodów. Planuje się jego ewentualne utwardzenie płytami betonowymi. Dostępny będzie również parking przy restauracji.
W głosowaniu nad uchwałą wstrzymał się były burmistrz Ryszard Sylka, pozostali radni poparli propozycję. Sylka twierdzi, że przyczyną jego wstrzymania się jest to, że linia nad jezioro Jeleń powstaje kosztem likwidacji innych kursów.
– Myślę, że w przyszłości uda się zrobić tak, żeby była komunikacja zarówno na Jeleń, jak i zachowane zostały linie dotychczasowe – mówi radny Sylka.
Burmistrz Gospodarek odpowiada mu, że takie rozwiązanie wymaga dodatkowych pieniędzy i przede wszystkim taboru. Ponadto zmiany obowiązywać mają jedynie w okresie wakacyjnym.
[ZT]19085[/ZT]
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ibytow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz